GTP

  1. トップ
  2. 論文計画作成・論文執筆

論文計画作成・論文執筆

演習

A. 演習

すべての経済学部生は、2年次から2年間、同一の教員の指導の下、少人数制の演習で専門性を深めます。
ゼミで学ぶことが卒業研究のベースになりますので、ゼミ見学をし内容を納得した上で所属するゼミを決めることが大切です。1年次後期の募集期間に、希望のゼミに応募し、選考を受けます。
(※演習は必修ですが、各ゼミには定員があり、選考が行われますので、自分の希望したゼミに所属できない可能性もあります。)

B. Seminar

グローバル・タレント・プログラムに登録する学生は、日本語による演習に加えて、英語論文執筆に必要なSeminarを履修します。
ゼミで学ぶ内容等と関連させながら、英語での研究を実践します。所属するSeminarは基本的にはメジャーにより決定します。

卒業研究+論文執筆(4年次)

Thesis Supervisors (論文指導教員)

グローバル・タレント・プログラム登録生の論文指導は、「演習」および「Seminar」の担当者2名が共同で担当します。2年次から担当教員の指導を受けながら、卒業研究の計画を立て、論文執筆を進めます。

GTP修了生の卒業論文タイトル(一部)

2017年度入学生

KOBAYASHI Ayano

Implementing Seamless Multimodal Transport Services in Japan: The Challenge of Data Sharing

SUZUKI Chihiro

Utilization of Social Networking Services (SNS) in Marketing: Examining the Relationship between the Use of SNS and Purchasing Behavior of University Students

SAITO Kodai

The Factors for The Decline of Shopping Centers in Provincial Cities: Case Study of Kumagaya, Saitama Prefecture

HOSONUMA Ai

Conflicts between Residents and Government in the Land Acquisition for Public Projects Based on Institutional and Geographic Factors and Disagreements among Stakeholders

2018年度入学生

SHIBATA Yuki

Value and Importance of Skilled Workers in Metal Processing SMEs

NIKAIDO Aika

The Effect of Remote Working on Land Use and Consumption Patterns in the Tokyo Business District under the COVID-19 Pandemic

KANAI Ruri

Factors Contributing to Gender Job Segregation in Japan: A Comparison of Telephone Operators, Primary School Teachers and Typists

KO Gayeon

A Comprehensive Analysis on Delay in Japanese Digital Music Services: In Comparison with Korea and Sweden

2019年度入学生

IGUCHI Genta

Selective Use of Social Media and Access to Political Information among Younger Generations

HATA Mirano

Effects of the “Plastic bag fee” on Japanese University Students’ Awareness of Environmental Issues

TAKAHASHI Yuga

Empirical Analysis on the SPAC and the Traditional IPO

SASAKI Moeka

The Impact of Support Culture on the Global Popularity of K-pop: From a Survey on “Geek Activities” and “Idol Attractiveness”