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ワクチン接種希望調査において接種を希望しなかった方も職域接種(大学拠点接種)を受けられます ​Those who did not wish to be vaccinated in the Survey for Vaccination can still be vaccinated at Saitama University (university-based vaccination)



English version below

令和3年9月9日
埼 玉 大 学

ワクチン接種希望調査において接種を希望しなかった方も職域接種(大学拠点接種)を受けられます

令和3年8月12日(木)から8月23日(月)にかけて実施した「ワクチン接種希望調査」において接種を希望しないと回答された方及び無回答の方のうち、接種を希望される方への予約受付を開始します。

1.接種日程
ワクチン接種希望調査の時点では実施時期は未定でしたが、HP他で周知のとおり実施日程は次のとおりとなりました。
1回目   9月13日(月)~  9月17日(金)
2回目  10月11日(月)~ 10月15日(金)
※2回目の接種は、1回目接種の4週間後の同一曜日・同一時間となります。
 例)1回目:9月13日(月) 9:15 →  2回目:10月11日(月) 9:15
 詳細は、こちらPDFファイルをご覧ください。

2.予約
・接種を希望される方で上記の日程で必ず2回接種を受けられる方は、予約サイトから予約してください。
・予約には接種券に記載されている内容が必要になりますので予め用意してください。
・定員に達した場合はその時点で予約受付終了となりますので、希望される方は早めに予約してください。
・接種対象者は18歳以上の方です。

3.接種券番号・市区町村番号が不明の方
市区町村から送られた接種券等が手元になく接種券番号・市区町村番号が不明の方は、次のとおり仮番号を入力して手続きを進めてください。
【仮番号】
 市区町村番号:「000000」(6桁)と入力してください。
 接種券番号:生年月日と00 (10桁)を入力してください。
 例)2021年1月1日生まれの方の場合 → 2021010100
 ※仮番号で手続きを進めた場合、正規の番号がわかり次第、下記8.問合せ先へ連絡してください。

4.予約の変更
・予約の変更が必要となった場合は日程に空きがある場合に限り、予約サイトのマイページより変更可能です。
・変更手順:予約済みの枠をキャンセル後、変更希望の日付へ再度予約してください。
・接種日によって変更可能期間が異なりますので注意してください。
 当初予約日 予約変更可能期間
  9/13(月)    9月6日~9日(17:00まで)
  9/14(火)    9月6日~10日(17:00まで)
  9/15(水)    9月6日~11日(17:00まで)
  9/16(木)  9月6日~12日(17:00まで)
  9/17(金)  9月6日~13日(17:00まで)

5.予約のキャンセル
予約のキャンセルは、接種日の前日までキャンセル可能です。

6.接種当日の注意事項
・接種前に自宅で体温を測定し、明らかな発熱がある場合や体調が悪い場合などは、接種を控え、下記8.問合せ先に連絡してください。
・接種当日は次の3点を持参してください。
 ①接種券 ②予診票 ③本人が確認できる書類(学生証、健康保険証、運転免許証等)
・予診票に記入できるところは、予め記入しておいてください。
・予約した1回目の当日までに接種券が自治体から届かない場合でも予約どおり接種を受けられます。その場合は2回目の接種日に必ず持参し、受付へ提出してください。
・予約した1回目の当日までに予診票が自治体から届かない場合は、下記より本学指定の予診票を印刷し、必要事項を記載の上持参してください。
 ■本学指定の予診票はこちらPDFファイル
・上腕部に接種しますので、肩を出しやすい服装を着用してください。

7.その他
詳細につきましては本学HP、8月27日(金)掲載の「埼玉大学における新型コロナワクチン職域接種(大学拠点接種)の実施についてこのリンクは別ウィンドウで開きます」より確認してください。

8.問合せ先
総務部総務課
E-mail:soumu@gr.saitama-u.ac.jp
TEL:080-5057-8946

以 上


 We are now accepting reservations for those who wish to be vaccinated among those who answered "No" or "No response" to the " Survey for Vaccination" conducted between August 12 (Thu.) and August 23 (Mon.), 2021.

1.Vaccination schedule
 The schedule was undecided at the Survey for Vaccination, but as announced on the website, it is as follows
 
 First dose: September 13 (Mon) to September 17 (Fri),2021
 Second dose: October 11 (Mon) to October 15 (Fri),2021
 
 The second dose vaccination will be on the same day and at the same time four weeks after the first dose vaccination.
 Example: 1st dose : September 13(Mon), 9:15 am
 → 2nd dose : October 11(Mon), 9:15 am

2. Make a Reservation
・Those who wish to be vaccinated and are sure to receive two doses of vaccination on the above schedule can make a reservation online from the reservation website.
・Information stated on your Vaccination Ticket, sent from the city of your residence, is required to make a reservation.
・Note that the reservation will be closed when the number of applicants reaches the maximum number of vaccine available.
・Vaccination at SU is limited to 18 years or older

3. Those who do not know the vaccination ticket number・municipality number
 If you don’t have the vaccination ticket sent from the city of your residence, and don’t know the vaccination ticket number or municipality number, please enter the temporary number as follows to proceed.
 [Temporary number]
 Mmunicipality : Please enter "000000" (6 digits).
 Vaccination ticket number: Please enter your date of birth and 00 (10 digits).
 Example) born on January 1, 2021 → 2021010100
 * If you use a temporary number, please contact us to the following 8 as soon as you know the regular number.

4. To Change your Reservation
・If you need to make changes to your reservation, you may do so from “My Page” of the reservation website, only if an alternative schedule is available.
・You must first cancel your reservation before make a new reservation for the date you wish to change.
・Please note that the period during which you can change the date of vaccination varies depending on the date of vaccination.

Reservation date  Period to change your reservation
 9/13 (Mon)   9/6-9/9 (until 17:00)
 9/14 (Tue)   9/6-9/10 (until 17:00)
 9/15 (Wed)   9/6-11th (until 17:00)
 9/16 (Thu)   9/6-9/12 (until 17:00)
 9/17 (Fri)    9/6-9/13 (until 17:00)

 5. To cancel your Reservation
 Reservations may be canceled until the day before the vaccination date.

 6. Precautions on the day of vaccination
・Measure your body temperature at home before vaccination. We ask you to reschedule your reservation if you have a clear fever or if you feel unwell. Please contact the office specified in 8. below.
・ Please be sure to bring the following 3 items on the day of vaccination.
(1) Vaccination ticket, sent from the city of your residence (2) Medical pre-examination questionnaire sheet (3) Personal ID (student card, health insurance card, driver’s license, etc.)

・ Please fill in the places that can be filled in the Medical pre-examination questionnaire sheet in advance.
・ Even if you do not receive the vaccination ticket from the municipality by the first reservation, you can still receive the vaccination as reserved. In that case, please be sure to bring it on the second vaccination and submit it to the reception.
・ If you do not receive the pre-examination questionnaire from the municipality by the first reservation, please print the pre-examination slip below, fill in the necessary information, and bring it with you.
 ■pre-examination slipPDFファイル
・ Since the injection will be given in the upper arm, please wear clothes that can easily expose your shoulders.

7. Remarks
 For more details, please see “Occupational Vaccination for COVID-19 (University-based vaccination) at Saitama University ” posted on the university website on August 27.
 http://en.saitama-u.ac.jp/news/occupational-vaccination-for-covid-19-university-based-vaccination-at-saitama-university/このリンクは別ウィンドウで開きます

8. Contact information
General Affairs Department, General Affairs Division
E-mail: soumu@gr.saitama-u.ac.jp
TEL: 080-5057-8946